Subject: Teavitus
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 10 Sep 2024 16:18:51 +0300

Lüganuse valla Varja tuulikupargi planeeringuala nr 3 detailplaneeringu ja 
keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande eelnõu avalik väljapanek

Hea koostöö tegija või kaasatav!

Olete käesoleva teavituse saanud, kuna kuulute ühte või mitmesse 
järgnevatest rühmadest:

*	valitsusasutus, kelle valitsemisalas olevaid küsimusi detailplaneering 
käsitleb;
*	valdkonna eest vastutav ministeerium;
*	planeeringualaga piirnev kohaliku omavalitsuse üksus;
*	isik, kes on avaldanud soovi olla planeeringu koostamisse kaasatud;
*	valitsusväline keskkonnaorganisatsioon, neid ühendava organisatsiooni 
kaudu;
*	planeeritava maa-ala elanikke esindav mittetulundusühing või sihtasutus;
*	isik, kelle õigusi või huve planeering võib puudutada, sealhulgas 
kavandatavate elektriühenduste ja teede trassikoridorides paiknevate 
maaüksuste omanikud ning  keskkonnatasude seaduse § 553 lõike 2 alusel 
maaomanikud 3 km kaugusel kavandatavast tuulikust.

Lüganuse Vallavalitsus korraldab planeerimisseaduse § 82 lõike 1 alusel 
Lüganuse valla Varja tuulikupargi planeeringuala nr 3 detailplaneeringu (DP) 
ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande eelnõu avaliku 
väljapaneku, mille jooksul on igal isikul õigus avaldada arvamust. Avalik 
väljapanek toimub 30.09-29.10.2024 valla veebilehel 
<https://www.lyganuse.ee/detailplaneeringud> 
https://www.lyganuse.ee/detailplaneeringud ja tööaegadel Lüganuse 
Vallavalitsuses aadressil Keskpuiestee 20, Kiviõli.

Lüganuse valla Varja tuulikupargi planeeringuala nr 3 detailplaneering 
algatati Lüganuse Vallavolikogu 25.08.2021 otsusega nr 321. DP eesmärgiks on 
viia läbi parima võimaliku asukoha valiku menetlus ja töötada välja 
tuulikute ja vajalike tehnorajatiste detailne lahendus. Planeeringuala asub 
Varja, Voorepera ja Aa küla territooriumitel. Ala suurus on ca 192 ha.

Kavandatav tuulepark koosneb kuni kümnest tuulikust, ühe tuuliku nimivõimsus 
on vähemalt 3 MW ja maksimaalne kõrgus olemasolevast maapinnast kuni 300 m. 
Lisaks tuulikutele on kavandatud vajalik tehniline taristu – juurdepääsuteed 
ning elektri- ja sideliinid. Kõik tuulikud on kavandatud maatulundusmaa 
sihtotstarbega maaüksustele.

Detailplaneeringus on arvestatud KSH aruandes esitatud ettepanekutega 
leevendavate meetmete osas, mis aitavad planeeringualal võimalikku 
ebasoodsat mõju vähendada ning olulist ebasoodsat mõju vältida. Pakutud 
meetmed käsitlevad järgnevaid valdkondi: müra mõju, avariiolukorrad, mõju 
linnustikule, mõju nahkhiirtele, mõju lendoravale, mõju pinnasele ning 
pinna- ja põhjaveele, mõju veekvaliteedile, mõju kultuurimälestistele ja 
pärandkultuuriobjektidele, jäätmeteke ja ringmajandus.

Planeeringu algataja ja kehtestaja on Lüganuse Vallavolikogu, koostamise 
korraldaja on Lüganuse Vallavalitsus ning koostaja on OÜ Hendrikson & Ko. 
Planeeringu koostamisest huvitatud isik on Varja Windfarm OÜ.

Kirjalikud ettepanekud palume saata e‑postile  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked] või aadressile Keskpuiestee 20, 43199 Kiviõli, Lüganuse 
vald, Ida-Viru maakond.

Lugupidamisega

(allkirjastatud digitaalselt)

Dmitri Dmitrijev

vallavanem

Liisa Maria Mihhailov

5883 4908,  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.